Internetové bankovnictví stále využívá málo lidí


Ač se může zdát, že je druh tohoto placení už velmi obvyklá věc, stále spousta lidí využívá k placení svých závazků nebo ke koupi produktů jiný způsob. První čeští uživatele přímého bankovnictví tedy internetbankingu se objevili v roce 1998. Mezi první služby internetbankingu patřily základní platby. Jednalo se jednorázové a trvalé příkazy. Ale doba šla kupředu a s tím i banky. I tak jsou stále znát rozdíly mezi velkými a malými bankami.
 žena s telefonem.jpg

Jak na internetové bankovnictví?

 
Není vůbec složité se do tohoto bankovnictví dostat. Klientovi postačí běžný internetový prohlížeč, který používá u svého počítače. Aby se klient dostal do svého účtu, potřebuje uživatelské jméno a heslo, které mu sdělí banky. Některé banky využívají k přístupu do internet bankovnictví PIN kalkulátory nebo pomocí certifikátu, který se klient uloží ve svém počítači.
 

Výhody internetbankingu

 
Pokud se rozhodnete své peníze posílat a kontrolovat přes tuto aplikaci určitě se Vám bude zamlouvat výhoda v podobě možnosti přístupu na svůj účet kdykoliv si vzpomenete, odkudkoliv na světě. Banky si jsou vědomy sílou této služby, proto ji zvýhodňují před službami, které můžete provést i na přepážce banky. Účet tedy máte pod kontrolou 24 hodin denně a to 7 dní v týdnu. Výhodou je i jednoduchá obsluha. Nesmíme zapomínat na možnost poslat peníze komukoliv a kdykoliv si vzpomene. Pokud posíláte platbu v rámci jedné banky, bývá připsání na účet protistrany skoro okamžitě.
kreditka Visa.jpg

Co internetové bankovnictví umožňuje?

 
Každá banka se snaží pro své klienty přinést co nejlepší internetbanking. Existuje pár procesů, které mají standardně všechny banky stejné.
·         Zadávání příkazů k úhradě do všech bank
·         Nastavení inkasa – povolení, změnu nebo zrušení
·         Zobrazení historie pohybů na účtu
·         Zobrazení zůstatku na účtu
·         Elektronické výpisy zdarma
·         Nechat se pomocí SMS informovat o příchozí platbě na účet

Internetové bankovnictví stále využívá málo lidí
4.2 (83.33%)6